Stoppen met snurken

Stoppen met snurken

Snurken lijkt heel onschuldig, maar het is een groot probleem. Niet alleen voor jezelf, want je lichaam lijdt eronder en haalt minder energie uit de slaap. Maar ook je partner kan eronder lijden. Neem actie en bekijk onderstaande tips van van snurken af te komen of te verhelpen.

#1 stop met snurken

Ga op je zij liggen in plaats van op je rug. Snurken wordt intenser wanneer je op je rug ligt.

#2 stop met snurken

Vaak komt snurken omdat je luchtwegen verkneld zitten. Leg twee kussens onder je, in plaats van één. Dat helpt misschien om je luchtwegen beter de ruimte te geven. Pas op voor nekklachten.

#3 stop met snurken

Verkoudheid, griep of andere infecties kunnen ervoor zorgen dat je gaat snurken. Neem eens een warme bak met water en stoom je luchtwegen. Wellicht dat het je verkoudheid verhelpt en dus ook helpt tegen snurken.

#4 stop met snurken

Een betere ademhaling is inherent aan het verbeteren van je snurkgedrag. Plaats luchtfilters in je huis om je ademhaling te optimaliseren. Voorkom stof in je neus, rook of andere troep. En zo voorkom je ook snurken.

Dit zijn best lange termijn fixes, maar betekent niet dat bovenstaand jou meteen helpt tegen het snurken. Wellicht dat jij een andere aanpak nodig hebt. Stel dat je overgewicht hebt, dan kun je daar eens een aanpak voor zoeken, want dat is ook gecorreleerd aan snurken.
In een ander geval kun je ook last hebben van een slaapapneu, een ernstige aandoening die zeer schadelijk kan zijn. Als je dit vermoeden hebt, raadpleeg je huisarts.

Gebruik deze blog om informatie te verzamelen. Ik pretendeer niet dat ik professioneel medisch advies kan geven. Raadpleeg altijd je huisarts wanneer je last hebt van snurken en hoe je dit wilt voorkomen. 

bron:slapen.org