Chronisch slaaptekort

Chronisch slaaptekort

Je hebt een chronisch slaaptekort wanneer je vaker slaaptekort hebt dan een paar nachten. Dit slaaptekort kan negatieve gevolgen hebben op je gezondheid, waarbij het dus van belang is om de kern te pakken van chronisch slaaptekort en deze te verhelpen.

Er zijn veel oorzaken van slaaptekort. Maar probeer altijd de fix te vinden in iets waar je geen medicatie voor nodig hebt. Slaappillen zijn de easy-way-out. Maar vaak is er iets aan de hand waardoor je slecht slaapt. Probeer het dus niet op te lossen door slaappillen te nemen. Praat er over met mensen en kom tot de kern, waardoor je weer kunt genieten van je dag en van je slaap. 

Wanneer chronisch slaaptekort?

Wanneer heb je nou echt last van Chronisch slaaptekort? Slaaptekort kan ineens komen, omdat bijvoorbeeld je situatie verandert. Je verhuist, er verandert wat op je werk. Of je krijgt stress op je werk, waardoor je geest en je lichaam erg moet wennen aan een nieuwe situatie. Maar er kan ook wat lichamelijks met je aan de hand zijn waardoor je slecht slaapt. Denk aan allergieen of andere ziektes. En Chronisch slaaptekort is dus echt chronisch, wanneer je al een flinke tijd last hebt van slecht slapen. 

Wat te doen aan chronisch slaaptekort?

Als jij de dupe bent van chronisch slaaptekort, dan is het van belang om je uit het slechte ritme te halen. Leer hoe je goed moet slapen, goed kunt ontspannen en leuk kunt leven. Zoek een omgeving op waar je rust vindt en het leuk hebt, en maak dit je source van je ontspanning.

Onderzoek wat er nou echt achter ligt en reken af met dit kwaad. Het is belangrijk om van je slaaptekort af te komen, want hierdoor voel je je lekker in je vel en kun je echt genieten van het leven. Vind hier nog wat tips om beter te slapen.